3.
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul, scrisorile
către cele şapte biserici
Începând cu acest capitol,
versetele Apocalipsei sunt scrise înclinat, pentru a le evidenţia
de restul textului. Prezentarea versetelor se face în ordinea lor,
însoţite de scurte comentarii pe care le credem necesare pentru o
mai bună înţelegere a conţinutului lor. La ele am adăugat şi
alte citate din Biblie cât şi din alte surse de informare. Această
abordare încearcă să creeze o imagine dinamică asupra
multitudinii de mesaje venite din trecut spre viitor.
Pentru Sfântul Ioan
Teologul, viitorul prezentat în Apocalipsă însemnă o succesiune
de evenimente majore care urmează să se petreacă pe Pământ după
anul terminării scrierii ei.
În anul 2015, noi înţelegem viitorul ca suma
evenimentelor care se vor petrece pe Pământ, la care vom fi martori noi
şi urmaşii noştri. Privind înapoi către anul scrierii Apocalipsei, sau mai
precis, după înălţarea la ceruri a Mântuitorului nostru Iisus Hristos,
vedem din trecut spre viitor. De aici apare posibilitatea unor prefigurări a
vremurilor viitoare având ca bază de plecare această minunată scriere.
Apocalipsa
Sfântului Ioan Teologul cap.1
Ioan trimite urări de
bine la şapte Biserici. În Patmos are cerească arătare. El vede
pe Fiul Omului între şapte sfeşnice, având în mâna dreaptă
şapte stele.
Dumnezeu, ca să arate robilor Săi cele ce trebuie să se
petreacă în curând, iar El, prin trimiterea îngerului
Său, a destăinuit-o robului Său Ioan,
2 Care a mărturisit cuvântul lui Dumnezeu şi mărturia lui
Iisus Hristos, câte a văzut.
3 Fericit este cel ce citeşte şi cei ce ascultă cuvintele
proorociei şi păstrează cele scrise în aceasta! Căci
vremea este aproape.
În marea sa dragoste de
oameni, Domnul Iisus Hristos arată cele ce vor fi pe Pământ
Sfântului Ioan Teologul. Acest lucru îl face direct Măntuitorul,
sau un înger trimis special, care explică autorului ce aude
şi ce vede.
Aşa cum vom vedea mai
târziu, cartea prezintă Planul lui Dumnezeu pentru omenire, în
care se prevăd evenimentele cele mai importante de pe Pământ,
venirea şi desfăşurarea Zilei Domnului, după care judecarea
tuturor oamenilor şi a îngerilor căzuţi. În vremea propovăduirii
sale, Iisus Hristos a afirmat prin vocea Sfinţilor Apostoli,
că acest plan, nu era cunoscut la acea vreme decât de
Dumnezeu tatăl, aşa cum este scris în, Sfânta Evanghelie după
Matei la cap. 24:
36
Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii
din ceruri, nici Fiul, ci
numai Tatăl.
Aşa cum vedem din verset nimeni din
cer sau de pe Pământ nu ştie concret data şi ora când va începe
Ziua Domnului.
După
înălţarea Sa la cer, aşa cum o să vedem în capitolele viitoare,
Dumnezeu dă planul său referitor la evoluţia omenirii, Mielului
înjunghiat, adică Domnului nostru Iisus Hristos, pentru a fi
desfăcut şi arătat în împărăţia cerurilor. Prin marea sa
dragoste pentru noi, El îl vesteşte şi oamenilor prin Sfântul
Ioan Teologul.
4 Ioan, celor şapte Biserici, care sunt în Asia: Har
vouă şi pace de la Cel ce este şi Cel ce era şi Cel ce
vine şi de la cele şapte duhuri, care sunt înaintea
scaunului Lui,
În acest verset este
vorba, de provincia romană Asia din vestul Asiei Mici, cu capitala
la Efes. În această provincie se găseau cele şapte biserici
despre care se vorbeşte în continuare. Folosirea sintagmei Cel ce
este şi Cel ce era şi Cel ce vine, arată
lipsa de temporalitate a fiinţei Lui Dumnezeu. El
este deasupra timpului nostru, pentru că trecutul, prezentul şi
viitorul se regăsesc în persoana Lui. În Vechiul Testament în
Ieşirea – A doua carte a lui Moise la cap.3 se spune:
14 Atunci Dumnezeu a răspuns lui Moise: "Eu sunt
Cel ce
sunt". Apoi i-a zis: "Aşa să spui fiilor lui Israel: Cel
ce
este m-a trimis la voi!"
Cele şapte duhuri din
versetul Apocalipsei, sunt cei şapte îngeri care stau în faţa
tronului lui Iisus Hristos şi care Îl servesc neîncetat. Cifra
şapte ca şi multipli ai acesteia, reprezintă perfecţiunea, dar şi
numărul de evenimente de un anumit tip ce se petrec în Biblie.
5 Şi de la Iisus Hristos, Martorul cel credincios, Cel întâi
născut din morţi, şi Domnul împăraţilor pământului.
Lui, Care ne iubeşte şi ne-a dezlegat pe noi din păcatele
noastre, prin sângele Său,
6 Şi ne-a făcut pe noi împărăţie, preoţi ai lui Dumnezeu şi
Tatăl Său, Lui fie slava şi puterea, în vecii vecilor.
Amin!
Despre învierea lui Iisus
Hristos, iată ce ne spune în Epistola întâia către Corinteni
Sfântul Apostol Pavel la cap.15:
20 Dar acum Hristos a înviat din morţi, fiind
începătură
(a învierii) celor adormiţi.
Domnul Iisus Hristos
ne-a dezlegat de păcatele noastre şi este „Pârga celor
adormiţi”, fiind primul fruct al învierii din morţi, adică
primul om înviat din morţi. El deschide drumul învierii drepţilor,
iar această lucrare minunată a devenit certitudine pentru toţi
creştinii.
vedea şi cei ce L-au împuns şi se vor jeli, din pricina Lui,
toate seminţiile pământului. Aşa. Amin.
8 Eu sunt Alfa şi Omega, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce
este, Cel ce era şi Cel ce vine, Atotţiitorul.
9 Eu Ioan, fratele vostru şi împreună cu voi părtaş la
suferinţa şi la împărăţia şi la răbdarea în Iisus, fost-a în
insula ce se cheamă Patmos, pentru cuvântul lui
Dumnezeu şi pentru mărturia lui Iisus.
La a doua venire,
Domnul Isus Hristos va veni cu norii slavei şi oricine îl poate
vedea. Venirea se petrece pe pământ în planul fizic, nu în planul
transcendental. El vine cu un nume nou, dar ne reaminteşte
despre atemporalitatea sa. Această atemporalitate nu o are decât
Domnul Dumnezeu Tatăl şi de la El, Fiul. Dumnezeu este alfa
şi omega, adică începutul şi sfârşitul tuturor lucrurilor a
universului şi este Atotţiitorul lui. Prin El există acest
univers. Alfa şi omega sunt literele de început şi de sfârşit
din alfabetului grec.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu