14.
Învierea morţilor
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul 20
Balaurul este legat.
Sfinţii se scoală la împărăţia de mii de ani. Gog şi Magog.
Diavolul este prăbuşit. Judecata de apoi.
1 Şi am văzut un înger, pogorându-se din cer, având cheia
adâncului şi un lanţ mare în mâna lui.
2 Şi a prins pe balaur, şarpele cel vechi, care este diavolul
şi satana, şi l-a legat pe mii de ani,
3 Şi l-a aruncat în adânc şi l-a închis şi a pecetluit
deasupra lui, ca să nu mai amăgească neamurile, până
ce se vor sfârşi miile de ani. După aceea, trebuie să fie
dezlegat câtăva vreme
Autorul ne arată
ducerea şi legarea în adâncul pământului a Satanei, pentru mii
de ani. Această măsură a fost luată pentru ca să nu mai poată
păcăli oamenii şi pretinde sufletele lor. Unele lucrări,
spun că există scrieri în care se precizează că el a fost legat
doar pentru o mie de ani, de exemplu Biblia de la 1914. Despre acest
loc din adânc, am mai vorbit cu ocazia comentării cap. 9 din
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul:
2 Şi a deschis fântâna adâncului şi fum s-a ridicat
din
fântână, ca fumul unui cuptor mare, şi soarele şi
văzduhul s-au întunecat de fumul fântânii.
Despre legarea în
fundul fântânii celei adânci a îngerilor căzuţi din cer odată
cu căderea Satanei în „A doua Epistolă
Sobornicească” a Sfântului Apostol Petru cap. 2 ni se spune:
4 Căci dacă Dumnezeu n-a cruţat pe îngerii care au
păcătuit, ci, legându-i cu legăturile întunericului în iad,
i-a dat să fie păziţi spre judecată, Şi n-a cruţat lumea
veche, ci a păstrat numai pe Noe, ca al optulea
propovăduitor al dreptăţii, când a adus potopul peste cei
fără de credinţă,
Despre aceşti îngeri căzuţi vorbeşte şi
Epistola Sobornicească a Sfântului Apostol Iuda cap.1:
6 Iar pe îngerii care nu şi-au păzit vrednicia, ci au
părăsit
locaşul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanţuri
veşnice, spre judecata zilei celei mari.
4 Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să
facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru
mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Dumnezeu, care
nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, şi nu au primit
semnul ei pe fruntea şi pe mâna lor. Şi ei au înviat şi au
împărăţit cu Hristos mii de ani.
Tronurile sunt pe cea
mai înaltă treaptă a ierarhiei cereşti alături de serafimi si
heruvimi. Aşa cum am văzut la începutul Apocalipsei în cap.4,
versetul 4, în cer erau douăzeci şi patru de scaune, sau tronuri,
pe care stau sfinţii. Aceşti sfinţi vor judeca lumea, aşa cum
spune şi Apostolul Pavel în Epistola întâia către Corinteni
cap.6:
2 Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea? Şi dacă
lumea
este judecată de voi, oare sunteţi voi nevrednici să
judecaţi lucruri atât de mici?
La fel spunea şi Domnul
Iisus Hristos Apostolilor în sfânta Evanghelie după Matei cap.19:
28
Iar Iisus le-a zis: Adevărat zic vouă că voi cei ce Mi-aţi
urmat Mie, la înnoirea lumii, când Fiul Omului va şedea
pe tronul slavei Sale, veţi şedea şi voi pe douăsprezece
tronuri, judecând cele douăsprezece seminţii ale lui
Israel.
Ultima parte a
versetului Apocalipsei, arată că drepţii care stau în credinţă
până la capăt, vor învia şi vor împărăţi lumea împreună cu
Hristos, mii de ani. Aceasta este prima înviere în care
oamenii care au fost găsiţi vii în credinţă pe pământ vor
rămâne vii, iar moartea a doua care vine după această perioadă
nu îi va atinge.
de ani. Aceasta este învierea cea dintâi.
6 Fericit şi sfânt este cel ce are parte de învierea cea
dintâi. Peste aceştia moartea cea de a doua nu are
putere, ci vor fi preoţi ai lui Dumnezeu şi ai lui Hristos
şi vor împărăţi cu El mii de ani.
Aceste versete explică
fără dubiu că doar drepţii vor învia acum, ei primind viaţa
veşnică. Cei care nu şi-au păstrat în timpul vieţii sufletul
curat, nu vor învia în urma judecăţii. Aceasta este prima
judecată. Ei vor mai rămâne în starea în care se află,
până la terminarea miilor de ani. Cei găsiţi vii vor împărăţi
împreună cu Domnul Iisus Hristos această lume. Iată ce spune
îngerul proorocului Daniel în cap. 12 „Vedenie despre învierea
morţilor şi despre Antihrist”:
13 Şi
tu mergi spre sfârşitul tău şi te odihneşte şi te vei scula,
ca să primeşti moştenirea ta în vremea cea de apoi!".
La fel ne vorbeşte şi
proorocul Isaia în cap.61 din Vechiul Testament:
1 Duhul Domnului este peste Mine, că Domnul M-a uns
să binevestesc săracilor, M-a trimis să vindec pe cei cu
inima zdrobită, să propovăduiesc celor robiţi slobozire
şi celor prinşi în război libertate;
6 Şi voi, voi veţi fi numiţi preoţi ai Domnului, slujitori ai
Dumnezeului nostru. Bunătăţile popoarelor, voi le veţi
mânca şi cu averile lor voi vă veţi mândri.
Trupul nostru se
degradează inevitabil prin uzura acumulată an de an, atât prin
trecerea timpului, cât şi prin acţiunea negativă asupra lui a
păcatelor noastre. Fumatul, beţia, desfrâul şi multe altele
creează un stres permanent, care determină în corp apariţia
bolilor, multe din ele incurabile. Ce nu prea se ştie în tumultoasa
lume de azi, este faptul că fiecare păcat pe care noi îl săvârşim,
ne răneşte sufletul şi induce un sentiment de adâncă tristeţe,
aparent inexplicabilă. Pentru ca să reparăm această rănire a
sufletului, trebuie în primul rând să renunţăm la păcat şi în
acest fel putem însănătoşi sufletul prin rugăciune, post
şi spovedanie la preot. El este singurul om care poate să ne
îndrume corect pe strâmta cale către mântuire, pentru a putea
primi Sfânta Împărtăşanie, pentru vindecarea sufletului şi
trupului nostru. Acest proces de curăţire trebuie să continue prin
ocolirea păcatului şi prin fapte de credinţă. Dacă nu vom
face asta, sufletul nostru nu va fi găsit viu şi luminos, deci nu
va putea împărăţi cu Domnul Iisus Hristos.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu