5.
Desfacerea celor şase peceţi
Peceţile care
sigilează Cartea Dumnezeiască, reprezintă declanşatorul
cumpenelor majore, prin care trebuie să treacă omenirea pentru a se
mântui.
Succesiunea
evenimentelor desfăşurate pe Pământ este dată de ordinea de
deschidere a peceţilor, iar încercările la care sunt supuşi
oamenii, sunt introduse pe rând, în istoria noastră.
Primele şase peceţi
pot fi văzute ca evenimente care s-au produs, în cei aproape două
mii de ani care au trecut de la scrierea lucrării şi până în
prezent. La deschiderea unei peceţi observăm o perioadă de maximă
manifestare urmate de o serie de reveniri ciclice intercalate cu
perioade de acalmie.
Pecetea o dată ruptă
rămâne deschisă, iar evenimentul respectiv se manifestă până în
vremurile din urmă, cu o intensitate mai mică sau mai mare în
funcţie de morala noastră. Această observaţie ne întăreşte
convingerea că peceţile, deşi sunt deschise separat, în diferite
perioade istorice, evenimentele ulterioare pe care le produc se pot
manifesta separat sau conjugat, unele manifestându-se mai slab.
Unele peceţi sunt
prezentate codificat, altele sunt prezentate pe înţelesul tuturor.
Unele se refera la perioade scurte de timp, altele la evenimente care
se derulează pe o perioadă de câteva sute de ani, cu reveniri mai
mult sau mai puţin periodice, cum ar fi popoarele migratoare, ciuma,
foametea etc.
Peceţile care sunt
prezentate concret arată evenimente care se produc brusc, cum ar fi
căderea unui asteroid, un cutremur devastator, erupţia unui
vulcan şi produc mutaţii pe termen lung în conştiinţa
oamenilor.
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul 6
Desfacerea celor
dintâi şase peceţi. Împăraţii şi domnii lumii se ascund în
peşteri şi în crăpăturile stâncilor.
5.1. Prima pecete
şapte peceţi, şi am auzit pe una din cele patru fiinţe
zicând cu glas ca de tunet: Vino şi vezi.
2 Şi m-am uitat şi iată un cal alb şi cel care şedea pe el
avea un arc; şi i s-a dat lui cunună şi a pornit ca un
biruitor ca să biruiască.
Omul care este personajul
arătat în acest verset apare venind pe un cal alb. Calul reprezintă
forţa cerească, care aleargă pe întregul Pământ. Culoarea
albă a acestei puteri cereşti, reprezintă semnul păcii şi al
iubirii creştine faţă de Dumnezeu şi de Domnul Iisus Hristos,
faţă de fraţi şi de semeni noştri. Arcul din măna Călăreţului
reprezintă Evanghelia propovăduită de Mântuitorul nostru prin
vocile şi scrierile Sfinţilor Apostoli. Cuvintele Ei zboară
asemenea săgeţilor trase din arc şi intră adânc în sufletele
oamenilor luminând-ui. Această sfântă învăţătură transmisă
din om în om parcurge mari distanţe, aducând la dreaptă
credinţă multe neamuri şi popoare. Învăţătura Sfintei
Scripturi este permanent lucrătoare şi împreună cu harul Duhului
Sfânt determină ridicarea noastră spirituală.
Începuturile
creştinismului au corespuns cu marile cuceriri romane. Imperiul
Roman, pe lângă forţa organizatorică şi civilizatoare, a adus cu
oamenii săi şi mulţime de păcate. Cea mai mare extindere a
imperiului s-a produs sub împăratul Traian între anii 98-117d.Hr.,
care a anexat imperiului părţi din Dacia, Mesopotamia şi
părţi din Arabia.
Jertfa mare a
creştinilor din acele timpuri a început în timpul împăratului
Nero între anii 64-67d.Hr., a continuat cu Decius între anii
249-251d.Hr, Valerian între anii 257-258 d.Hr şi împăratul
Deocliţian 303-310. Creştinii nu numai că au fost urâţi, dar
mulţi au fost închişi, bătuţi şi torturaţi şi omorâţi
pentru credinţa lor. Unele surse arată că împăratul
Galerius a emis primul edict de toleranţă în anul 313 d.Hr., iar
împăratul Constantin cel Mare dă un al doilea edict. La fel face
mai târziu şi împăratul Teodosie care va proclama creştinismul
ca religie oficială în Imperiul Roman în anul 380 d.Hr. Din acel
moment, oficial încetează marea teroare şi persecuţie a
creştinilor din imperiul Roman.
Această realizare este
cununa biruinţei creştinismului în întreg Imperiu Roman, dată
omului de pe calul alb. Ulterior, creştinii au mai fost persecutaţi
pentru credinţa lor şi în alte părţi ale lumii, sub diferite
forme.
5.2. Pecetea a doua
doua fiinţă: Vino şi vezi.
4 Şi a ieşit alt cal, roşu ca focul; şi celui ce şedea pe el i
s-a dat să ia pacea de pe pământ, ca oamenii să se
junghie între ei; şi o sabie mare i s-a dat.
Calul care reprezintă
acţiunea divină în manifestarea ei, aleargă pe întreg Pământul
şi are culoarea roşie. Această culoare este dată de puterea
distructiv modelatoare a războiului, revoluţiei, violenţei, dar
mai ales a masacrului şi măcelului populaţiei civile. Roşu este
culoarea sângelui vărsat, iar junghierea reprezintă omorârea
populaţiei civile neînarmate. „Sabie mare i s-a dat”, adică
teribila luptă s-a dat pe teritorii întinse şi multe popoare au
fost trecute prin ascuţişul săbiei şi prin iadul cotropirii de
către invadatori.
Această acţiune
divină a fost materializată în istorie de popoarele migratoare,
care au avut ca reprezentanţi de seamă, Hunii. Ei au fost cel mai
mare popor migrator, dar şi cel mai feroce. Au apărut în
istorie prin unirea triburilor tătărăşti şi mongole, aflate în
partea estica a Kazahstanului şi în nord-vestul Chinei. Sunt
cunoscuţi pe aceste locuri încă din secolul al IV-lea î.Hr. până
în secolul I-îi d.Hr., iar izvoarele istorice, inclusiv cele
chineze, îl menţionează pe Mete-han după anul 209 d.Hr., ca
mare conducător al lor. După repetate invazii în Asia au ajuns
până în Siria, iar în jurul anului 370 d.Hr., trec râul Volga
către vestul şi sudul Europei.
În anul 375 distrug
statele ostrogote, iar între anii 376-377 distrug formaţiunile
statale vizigote. În jurul anilor 395 se stabilesc temporar între
Caucaz şi Dunărea de Jos. După anul 400 coboară şi atacă
burgunzii, iar anul 409, trec prin foc şi sabie regiuni din Galia.
Atacă Imperiul Roman de Răsărit trecând Dunărea. După anul 424
pustiesc mari regiuni din Tracia, iar in anul 437 înving din nou
burgunzii şi astfel Imperiul Hun se întindea de la munţii Urali
până în Germania şi de la Dunăre, la Marea Baltică.
În anul 445 conducerea
lor este preluată de Attila, care este considerat, unul dintre cei
mai mari şi crânceni conducători. El atacă Imperiul Roman de
Răsărit şi cucereşte întregul ţinut de la Dunăre la
Constantinopole, oraş lângă care învinge armata romană, dar nu
reuşeşte să cucerească oraşul. În bătălia de la Chersonesus
învinge definitiv armata împăratului Teodosius, de la care
primeşte
o mare cantitate de aur şi porneşte o nouă
campanie de jaf, în care trece prin sabie şi arde 70 de oraşe
galice. În anul 451 invadează Galia şi cuceresc Germania, împreună
cu gepizii, ostrogoţii şi alte popoare migratoare. Ulterior atacă
Metz, oraş situat în nord-vestul Franţei, după care cuceresc
Parisul. Este oprit prin bătălia de pe câmpiile Catalaunice. După
înfrângere, Attila îşi regrupează armata şi, trecând Alpii
prin Elveţia, atacă nordul Italiei, unde arde şi jefuieşte
oraşele Aquileia, Vicenţia, Verona, Brixia, Bergomum şi Milan .
Invazia iminentă a Romei a fost oprită doar de Papa Leo, probabil
contra unei cantităţi considerabile de aur. Întors în Panonia,
Attila se căsătoreşte cu Ildiko, o fată de origine germanică şi
moare în noaptea nunţii, probabil datorită unei hemoragii, în
anul 455 d.Hr. După funeralii, fiii lui se luptă pentru
putere, iar un an mai târziu, sunt învinşi de ostrogoţi şi se
retrag în dezordine în părţile sciţilor. Hunii dispar de pe
scena istoriei tot aşa de repede cum au apărut, lăsând în urmă
o Europă zdrobită şi îngrozită de cruzimea lor. Odată cu
trecerea timpului şi alte popoare migratoare s-au mai ridicat, dar
perioada de trecerea prin sabie şi foc a populaţiei neînarmate din
vremea hunilor, nu poate fi comparată cu nici o altă perioada
istorică.
Datele au fost preluate de pe
www.ro.wikipedia.org/wiki/Huni
şi de pe
www.descopera.ro//cultura/-hunii-nomazii-care-au-umilit-roma
autor Nicu Parlog.
În epoca modernă,
această „sabie” îndreptată împotriva armatelor dar şi a
populaţiei civile, a evoluat mult ca putere de distrugere. Treptat a
devenit glonţul puştii, proiectilul tancului, racheta
sol - sol, bomba sau racheta nucleară, explozivul plasat de
terorişti şi mai nou, arma psihotronică. Să nu uităm, că aceste
evenimente au fost, sunt şi vor mai fi, chiar dacă noi dorim
echilibru, pace şi linişte în lume.
Trebuie arătat ca au fost
şi alte popoare migratoare care au coborât către Europa centrală
cum ar fi goţii, vandalii etc. pe care îi întâlnim în jurul
anului 500 d.Hr. în Spania, în sudul si centrul Franţei,
constituiţi în regatul vizigoţilor.
Influenţa popoarelor
migratoare asupra populaţiei băştinaşe s-a manifestat în mod
diferit, unele populaţii autohtone fiind decimate, altele dislocate,
iar unele au rămas în continuare pe teritoriile lor. Ca
exemplu putem enumera spaniolii, francezii, italienii şi românii
care au rămas în continuare cu limba şi tradiţiile lor.
Perioada migraţiei
popoarelor este denumită de istorici Evul mediu timpuriu sau
întunecat, în care Imperiul Roman de Apus se dezmembrează, iar cel
de Răsărit primeşte grele lovituri din partea avarilor, bulgarilor
şi slavilor.
În jurul anului 626
Constantinopolul rezistă atacului avarilor şi perşilor, iar în
anii 674-677 şi 717 rezistă şi asediului arab. În
această perioadă imperiul începe să fie puternic zguduit de
atacurile arabilor, care cuceresc Siria, Palestina, Egiptul şi
Africa de Nord. Arabii, sub dinastia omeiadă de califi,
cu capitala la Damasc, cuceresc nordul Africii, trec strâmtoarea
Gibraltar şi ajung în Spania de unde trec Pirineii, dar sunt opriţi
de franci în anul 732.
5.3. Pecetea a treia
5 Şi când a deschis pecetea a treia, am auzit pe a treia
fiinţă, zicând: Vino şi vezi. Şi m-am uitat şi iată un cal
negru şi cel care şedea pe el avea un cântar în mâna
lui.
6 Şi am auzit, în mijlocul celor patru fiinţe, ca un glas
care zicea: Măsura de grâu un dinar, şi trei măsuri de
orz un dinar. Dar de untdelemn şi de vin să nu te atingi.
În această pecete vedem
calul negru, reprezentând forţă divină care aleargă asemenea
unui cal pe întreg pământul, aducând foametea şi moartea, ca
urmare a invaziilor popoarelor migratoare. Este de remarcat că
războaiele hunilor ca şi ale celorlalte popoare migratoare în
Europa, au distrus statele şi au determinat scăderea drastică a
agriculturii. Din acest motiv s-a instalat o perioadă post -
conflict, marcată de foamete cruntă combinată cu mari nedreptăţi
sociale.
Datorită loviturilor
date celor două imperii romane, de răsărit şi de apus de către
popoarele migratoare, se întrerup legăturile economice, iar
producţia agricolă scade drastic. Cultivarea pământului nu se mai
face sistematizat, forţa de muncă scade mult datorită morţii
oamenilor în desele războaie. Este distrusă în bună măsură şi
baza materială necesară producţiei. Proprietarii de sclavi nu au
mai putut să îi controleze şi aceştia fug. Rotaţia culturilor nu
se mai face, iar între anii 650 şi 750 comerţul era puţin peste
nivelul din epoca bronzului, adică foarte scăzut. Tot în această
perioadă se semnalează o scădere a temperaturilor şi o creştere
a pădurilor în locurile unde altă dată se produceau grâne.
Datorită insecurităţii generale din Europa transporturile de
cereale devin tot mai rare şi de aceea creşte puternic preţul
lor, fapt care amplifică specula.
Cel ce stă pe
cal este omul care ţine în mână balanţa şi care intervine
permanent asupra înclinării ei după bunul plac, în mod
arbitrar şi întotdeauna pentru a creşte profitul propriu. Axa
balanţei indică raportul dintre plată şi marfa cumpărată,
balanţa devenind simbol al nedreptăţii umane şi sociale.
Stabilirea preţului de
un dinar pentru măsura de grâu care are 1,1 kg este enorm, dacă
avem în vedere că înainte de această perioadă se plătea un
dinar pe 12 măsuri de grâu, sau pe 35 de măsuri de orz. Un dinar
reprezenta plata pentru o zi de muncă a unui lucrător agricol. Din
această cauză cei săraci consumau doar pâine din orz, când îl
aveau, deoarece era mai ieftin.
Tragem concluzia că
aceste perioade de foamete, vin inevitabil după războaie, când cei
bogaţi speculează oamenii săraci şi munca lor, accentuând
foametea. Preţul vinului şi al uleiului rămân relativ constante,
pentru faptul că puţini oameni şi le permit, iar specula se face
cu cei oropsiţi, nu cu bogaţii vremii.
Restabilirea treptată a
situaţiei începe din partea occidentala a Europei, cu revenirea la
normal a temperaturilor, dar şi cu creşterea puterii imperiului
francilor numit şi Imperiul Carolingian. Acest imperiu cunoaşte cea
mai mare întindere sub Carol cel Mare între anii 780-804, când
ocupau Franţa şi Germania partea de nord a Spaniei şi
jumătatea de nord a Italiei. Aici se iau măsuri de
reorganizare a agriculturii, a învăţământului şi se dă un
imbold ştiinţelor şi artelor. În această perioadă apare
plugul greu tras de doi boi şi începe un nou sistem de rotaţie a
culturilor, diferit de cel roman, care, treptat, duce la creşterea
recoltelor. Cu toate acestea, perioada de stabilitate este înlocuită
pentru un timp relativ scurt de altă perioadă grea, cauzată
de migraţia vikingilor. Istoria nu poate fi oprită şi
treptat, observăm trecerea de la modul de producţie sclavagist, la
cel feudal.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu