vineri, 9 septembrie 2016

18. In loc de concluzii





  18. În loc de concluzii



În această minunată scriere, Sfântul Ioan Teologul ne arată succesiunea evenimentelor concrete care s-au desfăşurat, se desfăşoară şi se vor desfăşura atât pe pământ cât şi în cer, făcând parte din acelaşi univers. 
În prima parte autorul scrie celor şapte episcopi conducători ai bisericilor din Asia,  avertismentele si sfaturile date de Domnul Iisus Hristos Care este Capul Bisericii Creştine.
În continuare autorul mărturiseşte că a fost dus în duh în cer.  Din acest spaţiu divin, ne prezintă  minunile pe care le-a văzut  şi ce se va petrece în viitor pe pământ.  Este martor la prezentarea Planului lui Dumnezeu, scris în sulul pecetluit cu cele şapte peceţi. El asistă la ruperea peceţilor şi prezentarea lui pe „o mare de cristal”  unde  vede desfăşurarea evenimentelor din viitor. În acest fel asistă la toate evenimentele care urmează să se petreacă pe pământ, prin care vor trece oamenii. Aceste încercări nu vin cu scopul de nimicire, ci ca o puternică atenţionare, asupra necesităţii de revenire a oamenilor la dreapta credinţă, pentru mântuirea lor.
Evenimentele sunt vizualizate în succesiunea temporală, deoarece oamenii sunt supuşi acţiunii timpului, adică depind şi acţionează în funcţie de parcurgerea evenimentelor din vieţile lor.       
Atât Domnul Dumnezeul nostru Tatăl şi  Domnul Iisus Hristos Fiul sunt atemporali. Fără dubiu El este creatorul şi Atotţiitorul universului în care trăim.
 Despre natura sa dumnezeiască, Domnul Iisus Hristos învaţă Apostolii şi pe noi, aşa cum vedem în  Sfânta Evanghelie după Ioan, la cap. 8: 
            23  Şi El le zicea: Voi sunteţi din cele de jos; Eu sunt din
                  cele de sus. Voi sunteţi din lumea aceasta; Eu nu sunt
                  din lumea aceasta.
            24  V-am spus deci vouă că veţi muri în păcatele voastre.
                  Căci dacă nu credeţi că Eu sunt, veţi muri în păcatele
                   voastre.
            25  Deci Îi ziceau ei: Cine eşti Tu? Şi a zis lor Iisus: Ceea
                  ce v-am spus de la început.
            26  Multe am de spus despre voi şi de judecat. Dar Cel ce
                  M-a trimis pe Mine adevărat este, şi cele ce am auzit de
                  la El, Eu acestea le grăiesc în lume.

Tot din Apocalipsă vedem că judecata de apoi nu se face pe pământ, ci în cer.  Trebuie să înţelegem că cei veniţi la dreapta şi înfricoşata judecată nu vor fi alcătuiţi ca oameni, din carne şi oase, ci asemănători îngerilor din cer, aşa cum arată Sfânta Evanghelie după Marcu cap.12, 25 şi în Sfânta Evanghelie după Luca în cap.20:
            34  Şi le-a zis lor Iisus: Fiii veacului acestuia se însoară şi
                  se mărită;
            35  Iar cei ce se vor învrednici să dobândească veacul acela
                  şi învierea cea din  morţi, nici nu se însoară, nici nu se
                  mărită.
            36  Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii
                  şi sunt fii ai lui  Dumnezeu,  fiind fii ai învierii.
Despre substanţa din care este alcătuit viitorul trup la înviere de după moarte, cred că cea mai lămuritoare descriere este a Sfântului Apostol Pavel în Epistola întâia către Corinteni la cap.15:
            35 Dar va zice cineva: Cum înviază morţii? Şi cu ce trup
                 au să vină?
            36 Nebun ce eşti! Tu ce semeni nu dă viaţă, dacă nu va
                    fi murit.
            ---
            42  Aşa este şi învierea morţilor: Se seamănă (trupul) întru
                  stricăciune, înviază întru  nestricăciune;
            43  Se seamănă întru necinste, înviază întru slavă, se
                  seamănă întru slăbiciune, înviază întru putere;
            44  Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc. Dacă
                  este trup firesc, este şi trup duhovnicesc.
            45  Precum şi este scris: "Făcutu-s-a omul cel dintâi,
                  Adam, cu suflet viu; iar Adam cel de pe urmă cu duh
                  dătător de viaţă";
      46  Dar nu este întâi cel duhovnicesc, ci cel firesc, apoi cel
            duhovnicesc.
      47  Omul cel dintâi este din pământ, pământesc; omul cel
             de-al doilea este din cer.
      48  Cum este cel pământesc, aşa sunt şi cei pământeşti; şi
            cum este cel ceresc, aşa sunt şi cei cereşti.
      49  Şi după cum am purtat chipul celui pământesc, să
            purtăm şi chipul celui ceresc.

Cel de al doilea Adam din Biblie este Domnul Iisus Hristos.  El este  primul care a înviat din morţi în trup ceresc. Acestea s-a petrecut după răstignirea Mântuitorului nostru, aşa cum arată şi Sfânta Evanghelie după Matei la cap.27 unde se relatează această minune:
            50   Iar Iisus, strigând iarăşi cu glas mare, Şi-a dat duhul.
            51   Şi iată, catapeteasma templului s-a sfâşiat în două de
                   sus până jos, şi pământul s-a cutremurat şi pietrele s-au
                   despicat;
            52   Mormintele s-au deschis şi multe trupuri ale sfinţilor
                   adormiţi s-au sculat.
            53   Şi ieşind din morminte, după învierea Lui, au intrat în
                   cetatea sfântă şi s-au arătat multora.
O a doua perioadă istorică în care se va petrece acest lucru, este proorocită de Daniel în cap.12, unde ne arată viziunea avută referitoare la învierea morţilor, după înfrângerea lui Antihrist prin  a doua venire a Mântuitorului nostru:
            1  Şi în vremea aceea se va scula Mihail, marele voievod
                care ocroteşte pe fiii poporului tău, şi va fi vreme de
                strâmtorare cum n-a mai fost de când sunt popoarele
                şi până în vremea de acum. Dar în vremea aceea, poporul
                tău va fi mântuit şi anume oricine va fi găsit scris în
                carte.
            2  Şi mulţi dintre cei care dorm în ţărâna pământului se vor
                scula, unii la viaţă veşnică, iar alţii spre ocară şi ruşine
                veşnică.
            3  Şi cei înţelepţi vor lumina ca strălucirea cerului şi cei
                care vor fi îndrumat pe mulţi pe calea dreptăţii vor fi ca
                stelele în vecii vecilor.
Acest moment care se va petrece în viitor, l-am văzut descris în Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul la cap. 20:     
             4  Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să
                 facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru
                 mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Dumnezeu, care
                 nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, şi nu au primit
                 semnul ei pe fruntea şi pe mâna lor. Şi ei au înviat şi au
                 împărăţit cu Hristos mii de ani.

A treia perioadă în care morţii învie, iar cei vii de pe pământ  se transformă, este judecata de apoi sau judecata finală, hotărâtă pentru noi de Dumnezeu. Acest lucru îl prezintă foarte frumos Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul 20:
            11  Şi am văzut, iar, un tron mare alb şi pe Cel ce şedea pe
                  el, iar dinaintea feţei Lui pământul şi cerul au fugit şi
                  loc nu s-a mai găsit pentru ele.
            12  Şi am văzut pe morţi, pe cei mari şi pe cei mici, stând
                  înaintea tronului şi cărţile au fost deschise; şi o altă
                  carte a fost deschisă, care este cartea vieţii; şi morţii
                  au fost judecaţi din cele scrise în cărţi, potrivit cu            
                  faptele lor.
            13  Şi marea a dat pe morţii cei din ea şi moartea şi iadul au
                  dat pe morţii lor, şi judecaţi au fost, fiecare după faptele
                  sale.
     Acestea este momentul învierii tuturor celor trecuţi prin moarte, deoarece în cer vom fi chemaţi cu toţii la judecata finală. Versetele ne arată că pământul şi cerul au fugit dinaintea lui Dumnezeu , deci este fără dubiu, judecata noastră va fi în cer.  Pământul este locul unde ne-am născut, trăim şi evoluăm sufleteşte la şcoala vieţii şi de unde, trecând prin moarte, părăsim corpul fizic, alcătuit din elementele existente pe pământ. Învierea care are loc în cer este renaşterea, prin care primim corpul cel ceresc. Cea mai completă şi detaliată descriere a acestei evoluţii o găsim la Sfântul Apostol Pavel în Epistola întâia către Corinteni la cap.15 intitulată „Învierea Domnului şi învierea noastră”.   
            50  Aceasta însă zic, fraţilor: Carnea şi sângele nu pot să
                  moştenească împărăţia lui Dumnezeu, nici stricăciunea
                  nu moşteneşte nestricăciunea.
            51  Iată, taină vă spun vouă: Nu toţi vom muri, dar toţi ne
                  vom schimba,
            52  Deodată, într-o clipeală de ochi la trâmbiţa cea de apoi.
                  Căci trâmbiţa va suna şi morţii vor învia nestricăcioşi,
                  iar noi ne vom schimba.
            53  Căci trebuie ca acest trup stricăcios să se îmbrace în
                  nestricăciune şi acest (trup) muritor să se îmbrace în
                  nemurire.
            54  Iar când acest (trup) stricăcios se va îmbrăca în
                  nestricăciune şi acest (trup) muritor se va îmbrăca în
                  nemurire, atunci va fi cuvântul care este scris: "Moartea
                  a fost înghiţită de biruinţă.
            55  Unde îţi este, moarte, biruinţa ta? Unde îţi este, moarte,
                  boldul tău?".
            56  Şi boldul morţii este păcatul, iar puterea păcatului este
                  legea.
            57  Dar să dăm mulţumire lui Dumnezeu, Care ne-a dat
                  biruinţa prin Domnul nostru Iisus Hristos!

Să mulţumim Domnului Dumnezeului nostru că ne-a trimis pe pământ pe Unicul său Fiu, Domnul nostru Iisus Hristos, care ne învaţă cum trebuie să ne comportăm şi să trăim aici, pe pământ, pentru a putea birui moartea.
Aşa cum El a purtat pe drumul Golgotei „crucea păcatelor noastre”, tot aşa noi trebuie să purtăm fiecare în parte „crucea personală” a păcatelor noastre, cu smerenie, în adevăr şi în credinţă. Prin renunţarea la păcate şi mărturisirea lor în această lume putem dobândi mântuirea.  Noi întâmpinăm în fiecare zi necazuri, dar prin dragoste, smerenie şi credinţă statornică vom birui, aşa cum spunea şi Mântuitorul prin glasul Sfintei Evanghelii după Ioan în cap.16:  
            33  Acestea vi le-am grăit, ca întru Mine pace să aveţi. În
                  lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi. Eu am biruit
                  lumea.
Necazurile nu trebuie să ne dărâme, ci trebuie să facem din ele mijloc de învăţătură, de înţelepţire şi de întărire în credinţă.   Rezolvarea lor nu stă în puterea noastră, ci prin credinţă tot de la Domnul vine, permanent prin glasul sufletului nostru. El ne ajută să trecem cu bine prin toate şi peste toate greutăţile crucii noastre. Despre aceste lucruri Domnul Iisus Hristos ne spune în Sfânta Evanghelie după Matei cap.21:
           21   Iar Iisus, răspunzând, le-a zis: Adevărat grăiesc vouă:
                  Dacă veţi avea credinţă şi nu vă veţi  îndoi, veţi face nu
                  numai ce s-a făcut cu smochinul, ci şi muntelui acestuia
                  de veţi  zice: Ridică-te şi aruncă-te în mare, va fi aşa.
           22   Şi toate câte veţi cere, rugându-vă cu credinţă, veţi
                  primi.
Credinţa vine în sufletul nostru prin primirea Mântuitorului nostru Domnul Iisus Hristos. Dacă noi facem acest lucru   prin El, pe Dumnezeu îl primim. Pentru a reuşi, de mare ajutor este rugăciunea către El, către Sfântul Duh şi către Maica Domnului. Iată ce le spunea Domnul Iisus Hristos apostolilor când i-a trimis la propovăduire, cum vedem în Sfânta Evanghelie după Matei la cap.10:
            40  Cine vă primeşte pe voi pe Mine Mă primeşte, şi cine
                   Mă primeşte pe Mine primeşte pe Cel ce M-a trimis pe
                   Mine.
            41   Cine primeşte prooroc în nume de prooroc plată de
                   prooroc va lua, şi cine primeşte pe un drept în nume de
                   drept răsplata dreptului va lua.
            42   Şi cel ce va da de băut unuia dintre aceştia mici numai
                   un pahar cu apă rece, în nume de ucenic, adevărat
                   grăiesc vouă: nu va pierde plata sa.
Pe lângă aceste fapte ale noastre, trebuie să nu mai păcătuim şi să respectăm legile date de Domnul Dumnezeul nostru şi de Fiul Său. Iată ce ne arată Sfânta Evanghelie după Matei în cap.19:       
            17   Iar El a zis: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun
                   decât numai Unul Dumnezeu. Iar de vrei să intri în
                   viaţă, păzeşte poruncile.
            18   El I-a zis: Care? Iar Iisus a zis: Să nu ucizi, să nu
                   săvârşeşti adulter, să nu furi, să nu mărturiseşti strâmb;
            19   Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta şi să iubeşti pe
                   aproapele tău ca pe tine însuţi.
Iar în Sfânta Evanghelie după Matei la cap. 22 vedem că apostolii l-au întrebat pe Iisus: 
            36   Învăţătorule, care poruncă este mai mare în Lege?
            37   El i-a răspuns: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău,
                   cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul
                   tău.
            38   Aceasta este marea şi întâia poruncă.
            39   Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău
                   ca pe tine însuţi.
            40   În aceste două porunci se cuprind toată Legea şi
                   proorocii.

Timpul nostru de pocăinţă trebuie să fie aici, pe pământ în fiecare moment în care conştientizăm greşelile noastre, pentru că nu ştim câte zilele mai avem lăsate de Domnul Dumnezeul nostru. Când vom învia, vom intra la judecată în Împărăţia cerurilor şi cred că din acest motiv Mântuitorul nostru Domnul Iisus Hristos ne atrăgea atenţia de la începutul propovăduirii sale, aşa cum găsim în Sfânta Evanghelie după Matei 4:
            17  De atunci a început Iisus să propovăduiască şi să spună:
                  Pocăiţi-vă, căci s-a apropiat împărăţia cerurilor.

În concluzie Împărăţia cerurilor este foarte aproape de noi, la câţiva ani, sau zeci de ani sau chiar la câteva zile şi depinde de fiecare dintre noi cum vrem să ne prezentăm acolo. Speranţă de mântuire toţi avem, dar trebuie doar să vrem să ne curăţim sufletele. După acest proces sufletele trebuie menţinute curate, pentru ca Domnul Iisus Hristos să vină în fiecare din noi şi astfel lumina credinţei să strălucească şi să crească din ce în ce mai mult în lume.
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul ca şi celelalte scrieri ale Bibliei ne dau speranţa unui nou ciclu de dezvoltare umană pe pământ, care va începe şi se va termina la timpul hotărât. Aşa cum vedem, oamenii nu vor pieri nici acum şi nici într-un  viitor de câteva mii de ani de pe pământ, chiar dacă numărul lor va creşte sau va scade în urma durelor războaie şi cataclisme care vor urma.  Ei vor popula atât cerul cât şi pământul ca şi acum, iar numărul lor va creşte, dar sigur toţi vor fi prezenţi la judecata finală a lumii, când Domnul Dumnezeul nostru ne va judeca după faptele noastre. De aceea, trebuie să avem credinţă şi stăruinţă în fapte  bune, în iubirea de semeni şi în respectarea legilor morale lăsate de Domnul Dumnezeul nostru şi de Fiul său Domnul Iisus Hristos. Toate acestea sunt de trebuinţă pentru a putea să rămânem vii sufleteşte, atât aici, pe pământ cât şi în cer.
     Aşa să ne ajute Dumnezeu!


    „Şi de se va smeri poporul meu, care se cheamă numele meu asupra lor, şi se vor ruga şi vor căuta faţa mea şi se vor întoarce din căile lor cele rele, eu voiu auzi din cer şi milostiv voiu fi păcatelor lor şi voiu vindeca pământul lor”.
    Biblia din 1914 a 2-a Paralipomene (2. Cronici) 7, 14.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu